Μία ακόμη σχολική χρονιά αισίως, έφτασε στο τέλος της! Στον απολογισμό των πεπραγμένων της,  εκτός από το μάθημα των γαλλικών στα στενά πλαίσια της σχολικής τάξης με την  υποδεικνυόμενη ύλη του σχολικού εγχειριδίου,  οι μαθητές  του  σχολείου  μας,  συμμετείχαν  στις  παρακάτω  δράσεις :

Με  την  Α’ τάξη,

  • Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας Καλαμπάκας, όπου τα παιδιά ομολογουμένως  ανακάλυψαν ένα μικρό κρυμμένο θησαυρό της γαλλικής κουλτούρας όπως, δεκάδες γαλλικά βιβλία και  μεθόδους γαλλικών για το σχολείο, εκατοντάδες cartes postales στρατιωτών και άλλων γάλλων από τον 1 ο παγκόσμιο πόλεμο, ξύλινα θρανία γαλλικής κατασκευής, το τυπογραφικό πιεστήριο του γάλλου  παιδαγωγού και εκπαιδευτικού μεταρρυθμιστή Cesestin Freinet αλλά και φωτογραφίες της περιοχής των Μετεώρων από τον διακεκριμένο Γαλλοελβετό φωτογράφο της εποχής, Frédéric Boissonnas. Ενημερώθηκαν επίσης για την ιστορία της διδασκαλίας των γαλλικών στο δημόσιο σχολείο, αρχής  γενομένης από το νεοσύστατο ελληνικό κράτος, εν έτη 1831 έως και τις μέρες μας, με βιντεοπροβολή από  η διεύθυνση του μουσείου.
  • προβάλλαμε στα γαλλικά την ταινία «Je te reconnais à ce regard / Σε γνωρίζω από την όψη» της Επιτροπής του 2021, με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής  επανάστασης, η οποία συμπυκνώνει και παρουσιάζει τα σημαντικότερα γεγονότα και πρόσωπα που  σημάδεψαν της ιστορία και το πολιτιστικό γίγνεσθαι της Ελλάδας κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών.
  • συμμετείχαμε διαδικτυακά, σε πραγματικό χρόνο, στην 2 η Ελληνογαλλική Ολυμπιακή και παραολυμπιακή εβδομάδα ευαισθητοποίησης και προετοιμασίας εν όψει της διοργάνωσης των επικείμενων Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι, που οργανώνεται από το IFG και την Ελληνική  Ολυμπιακή Επιτροπή. Κατά τη διάρκειά της, τα παιδιά παρακολούθησαν online μαζί με δεκάδες άλλα ελληνικά και γαλλικά σχολεία α/ την έναρξη των εργασιών της διοργάνωσης από τους υπευθύνους  Ελληνες και Γάλλους β/ βίντεο με τα αθλήματα που θα περιλαμβάνονται στους Ολυμπιακούς Αγώνες στη  Γαλλία, μεταξύ των οποίων και 4 καινούργια καθώς και γ/ τη συνέντευξη της Ελληνίδας πρωταθλήτριας  τοξοβολίας, Ευαγγελίας Ψάρρα, στην οποία στη συνέχεια έθεσαν τα ερωτήματά τους.
  • τιμήσαμε την παγκόσμια ημέρα ποίησης, με ανάγνωση γαλλικών ποιημάτων διακεκριμένων γάλλων ποιητών, όπως του Paul Eluard, του Beaudelaire και του Jacques Prévet, μεταξύ των οποίων: α/ Déjeuner du matin b/ Pour toi mon amour c/ Le message d/ Le temps perdu e/ Le cancre f/ Liberté g/Extrais de la collection des Fleurs du mal
  • ήρθαμε σε επαφή με την γαλλική λογοτεχνία, μέσα από τη Βιβλιοθήκη της Πόλης, όπου τα παιδιά απευθύνθηκαν, προκειμένου να υλοποιήσουν σχετική εργασία που τους ανατέθηκε. Ανακάλυψαν  έτσι, ανέλπιστα πολλούς γαλλικούς τίτλους βιβλίων, μεταφρασμένους και μη, που φιλοξενούνται στους χώρους της, ενώ δανείστηκαν και διάβασαν βιβλία, ώστε να τα παρουσιάσουν περιληπτικά. Μεταξύ των  οποίων του Victor Hugo, του Antoine de Saint-Exupéry, του Émile Zola, του Jules Vernes, της Francoise  Sagan και πολλών άλλων.
  • τέλος, συμμετείχαμε στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα ‘Ταπερίστας’ που οργανώθηκε από το ΚΠΕ Αρναίας, σε συνεργασία με πολλά ακόμη ΚΠΕ ανά την Ελλάδα ανάμεσα σε περίπου 20 σχολικά συγκροτήματα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε  περίπου 4 μήνες και αφορούσε στο υγιεινό δεκατιανό, τα τοπικά προïόντα, τα σκεύη και τα υλικά συσκευασίας κολατσιού, την ανακύκλωση και την απόρριψη αυτών. Σε συνέχεια της διερευνητικής περιόδου καταγραφής της στάσης των μαθητών ως προς τα προαναφερθέντα στην καθημερινότητά τους,  με τη συμπλήρωση ανάλογων πινάκων αλλά και τη θεωρητική ευαισθητοποίηση με ανάλογο υλικό, οργανώσαμε Σχέδιο Δράσης με τίτλο: «Κυλικείο Εναλλακτικό, Δεκατιανό Υγιεινό» στον προαύλειο χώρο του Λυκείου, το μήνα Μάιο. Τα παιδιά ετοίμασαν υγιεινές επιλογές δεκατιανού για το σχολείο όπως, Φρουτοσαλάτες εποχής, Φυσικό Χυμό πορτοκάλι, Γιαούρτι με μέλι και καρύδια ή mix ξηρών καρπών και  δημητριακών, σαντουιτσάκια ολικής με ανθότυρο και λαχανικά, όλα προσφορά ντόπιων παραγωγών του  Δήμου Μετεώρων. Τα έσοδα από τη δράση, θα διατεθούν για την αγορά εξοπλισμού στο κυλικείο του  Λυκείου (αποχυμωτές και μπλέντερ).

Με  την  Β’ τάξη,

  • συμμετείχαμε στο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2022, με θέμα «Ένα Γαλλικό Ζωολόγιο», επιπέδου Β1. Οι μαθητές, αν και εξαιρετικά πιεσμένοι χρονικά, στο μονόωρο μάθημά τους, φαντάστηκαν και έγραψαν το κείμενο της συμμετοχής μας, με τίτλο: «AsproParis à Paris». Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον φανταστικό θεατρικό διάλογο ανάμεσα στον Ασπροπάρη Μετεώρων και το Παρίσι-Σαλιγκάρι (σχήμα του Παρισιού από ψηλά) με έντονα μηνύματα φιλίας, εκτίμησης, αλληλοβοήθειας και περιβαλλοντικής ευαισθησίας μεταξύ τους.

Φωτεινή  Σπανού Καθηγήτρια Γαλλικών – ΔΕ Γεωπονίας-Τροφίμων &  Περιβάλλοντος